2.3333333333333 1 1 1 1 1 Rating 2.33 (3 Votes)

mömax reklám

*************************

mömax logo– bútoráruház – 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Van az a reklámtípus, amely viccesen eltúlozza, milyen nehézségekkel is járna, ha magunk akarnánk beszerezni az adott terméket annak eredeti lelőhelyéről, vagy magunk akarnánk elkészíteni azt, vagy esetleg magunk akarnánk kitalálni a megoldást egy adott problémára. Ilyenkor a reklámkészítő általában egy kis burleszk filmet készít, és mi jót kacagunk a kedves fogyasztó idétlenkedésein. És mivel mi közel sem akarunk így járni, inkább vásárolunk.

***************

***************

Bútort reklámozni, pontosabban bútoráruházat, biztosan nagyon könnyű. Ott az a sokféle bútor mindenféle alakban, formában és funkcióban, csak úgy sugallják az ötletek garmadáját. Igaz, egy bútoráruház esetében nem lehet kipécézni egy bútort, mert ott a többi bútor nevében is beszélni kell, de azért igenis inspiráló a sokféleség még az általánosításhoz is. Jaj, és mennyi viccességet is bele lehet nyomni! Végül is érthető, hiszen már rég túl vagyunk a vásároljon bútort a bútorboltból szerű szlogenek avítt világán.

Itt például egy fiatal pár, ha jól látom éppen Indiában kóvályog, és egy bolhapiac félén nézelődik. A hölgy, miközben gusztálja a különféle tárgyakat, azt mondja, ezek jól mutatnának nálunk. Vagyis felébred benne az igény, amely elengedhetetlen feltétele ugyebár az értékesítésnek. Most következhetne a termék bemutatása, a termékismertetés ahogy ezt egy értékesítői tréningen oktatni szokás, de itt ebbe a fázisba némi hiba csúszik, ugyanis kinyitván az áttört mintájú, fából faragott ajtóval rendelkező kis szekrénykét, a hölgy halálra rémül, mivel onnan belülről ráüvölt egy kismajom. Ettől a hölgy ijedtében hanyatt esik, és összetör ezt azt maga alatt. Közben a párja úgy csinál, mintha egy pitonnal (az egy kígyó) küzdene. És nagyon ijedt arcot vág hozzá ő is. Azt nem látjuk, hogyan került a nyakába a kígyó, de nagyon rémülten próbálja valamiféle küzdelem látszatát kelteni a jól láthatóan egykedvű hüllővel.

És akkor, mint a dzsinn Aladin lámpásából, valahonnan, talán a hölgy által összetört valamiből, egyszer csak előkígyózik a promóciós szöveget mondó hölgy szelleme – India ugyebár – és mondja, hogy a világ minden tájáról származó lakberendezési trendekkel vár a mömax is. Mömax. Trendben otthon. És mögötte áruházzá változik az indiai zsibvásár, benne a fiatal párral, immáron majom és kígyó nélkül.

Na akkor foglaljuk össze a viccességeket, amelyek bohókásan jelzik számunkra, inkább menjünk el a fent nevezett áruházba, mintsem ilyen mindenféle veszélynek tegyük ki magunkat. Jót nevettünk tehát a fiatal hölgy ijedelmén, amikor rárivallt az a majom a szekrénykéből, továbbá sokat derültünk a fiatalember ügyetlen birkózásán a kígyóval. Ennyi. Ja, az is nagyon szellemes volt, hogy az áruházat ajánlgató hölgy olyan Aladin dzsinnesen volt megfogalmazva igen stílszerűen. És hogy a magyarításba beletették azt a nagyszerű szójátékot, miszerint trendben otthon. Érted, rendben otthon, a mi lakberendezési trendjeinkkel.

Na most lehet, az én humorérzékem már kissé megöregedett az idők folyamán, de nekem az arcizmom sem rándult, úgyhogy most aggódom, vajon mi lehet velem a baj? Nos, már az is elég nagy baj, hogy képes vagy reklámokat nézni, úgyhogy magadra vess, ha ez deformitásokat okoz az agyadban. Másrészt az öregedéssel a könnyedségedet is elvesztetted. Hát olyan sokba került volna neked, legalább egy kis halvány mosolyt, csak úgy a szájad sarkában megjeleníteni? Olyan nehezedre esett volna egy kis kellemes melegséget átjártatni azon a szőrös szíveden? Olyan nehezdre esett volna magadba integrálni egy pillanatra ezt a kis bohókás idétlenséget? Látnád a cég többi reklámját! Ahhoz mit szólnál! És olyan nehezedre esne, mindezek ellenére elmenni az egyik ilyen áruházba, és elkölteni néhány százezer forintot?

Na erre az utóbbira elég egyértelmű választ tudok adni, de nem mondom meg nektek azért sem, hogy mit, de az előbbiek valóban elgondolkodtatnak. Például, hogy miért tud az 5 éves unokám ennél jobb poénokat kitalálni, és miért nem kap ezzel egyidejűleg annyi pénzt, mint a majmos poén kiagyalói? Ezt tessék nekem megmondani.

Mert mindig össze tetszik téveszteni a mozifilmet a reklámfilmmel, ahol a fő cél a figyelem megkaparintása, és ahhoz nem kell Milos Formannak lenni, hogy úgy felnyomja a vérnyomást, mint most neked. Nekem. Figyelem felkeltve. Ennyi. Na ezért nem nézek én reklámokat. Illetve…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10