1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Sudocrem reklám

*************************

Sudocrem pelenkakiütés elleni krém – 25s +++ Értékelés: 4,2/10

Ha babatermékről van szó, már úgy értem babáknak való termékről, akkor szinte magától értetődő, filmünkben babát is szerepeltetünk, ami már önmagában is fél siker. Inkább háromnegyed. Az már kicsit merészebb vállalkozás, mondhatni magasabb szint, ha baba nem, hanem csak annál idősebb személy látható a filmben. Minél idősebb a babanélküli személy, annál nagyobb a kihívás. Illetve nem is tudom… egy pelenkakiütés elleni krém jól jöhet idősebb korban is…

***************

***************

Ez is egy baba nélküli reklám, igaz, a főszereplő nem sokkal idősebb egy babánál, nevezetesen egy nagyon, nagyon aranyos 3 év körüli kislány. Nagyon, nagyon, nagyon aranyos. Meg kell zabálni. El kell olvadni. Cseppfolyóssá kell válni. El kell ájulni. Sírva kell fakadni, azaz könnyekig meghatódni. És amiket mond azzal az aranyos pici szájával! Te, és azok a szemek! Gondolom ezt látta maga előtt a főkreatív az alkotási folyamat során úgyis mint befogadói insight, vagy talán tényleg ilyen lett a fókuszcsoport a teszt alkalmával. Jó, hát engem sem hagy hidegen a kisgyermek, unokáim is hozzák a formájukat. Szóval abszolút kedvem támadt venni ilyen terméket, mivel igen nagy bizodalmam kerekedett iránta. Talán ezt teszem majd a lányom fája alá. Majd időnként kölcsönkérem, ha szükségem lesz rá. Ja, dehogy, veszek majd magamnak is.

Engem az sem érdekel, hogy ilyeneket nem tud mondani egy ilyen korú kislány, főleg nem a termék nevét, de végül is a mesékben minden lehetséges. Ugye? Nincs is igazából hétfejű sárkány. Tudtad?

Már az alaphelyzet is zabálni való. A kislány, aki zabálni való, lejön a lépcsőn, (szép nagy zabálni való lakás lehet) és odamegy egy hashoz, ami egy kereveten fekszik, majd beszélni kezd hozzá. Mi persze tudjuk, hogy ez egy nőhöz tartozik, aki vélhetőleg a kislány édesanyja, mert értjük ezeket a jelrendszereket, mi a földteke ezen tájékán úgymond féljelekből is megértjük egymást. Gondolom tökre meg lehetett takarítani egy színész gázsiját így, még egy simogató kézre sem futotta, ami azért tök furcsa egy ilyen zabálni való kislány esetében, ráadásul egy anya részéről, aki számára a kislány zabálni valósága hatványozottan érvényes kellene hogy legyen. (A „zabálni való” szófordulat később még többször előfordul az írásban, ezért nevezzük szófordulatnak, ugyanis ezzel kívánom aláhúzni az egész filmecske nagyon gejl voltát, úgyis mint művészi kifejező eszköz. Már hogy itt most én vagyok a művész és ez az én kifejező eszközöm. Ma is tanultál valamit. Na ezzel zárom a zárójelemet, és térek vissza a fő mondandómhoz.)

Tehát azt mondja nagyon zabálni valóan (figyelsz ugye?!) ez a kislány a hasat taperolva, hogy „szia kicsi, mielőtt kibújsz innen, néhány dolgot tudnod kell”. Egyébként most látom csak, a kéz végig ott van, de meg sem mozdul. Vajon mit üzen egy mozdulatlan anyai kéz a kedves befogadónak az adott szituációban? Na jó, lehet, alszik. Én mondjuk mindig felébredtem annak idején, ha a hasonló korú gyermek rám mászott, de hát változnak az idők. Vagy tényleg nem volt pénz egy másik színészre. De mintha nem is lélegezne a fekvő has. Vagy talán halott. Mennyire emelné az egész hirdetmény drámaiságát! Nem? A zabálni való kislány a halott édesanyja hasában lévő, most már soha meg sem születő kistestvérét szólongatja. Majd a végén azt mondja, hogy sudocrem. Ez volna az igazi bevésés! Mindenki rohanna a boltba. Mi? Hogy perverz disznó vagyok? Hogy a hajad is égnek állt? De hát akkor mi az a mozdulatlan bábuféleség ott a kanapén? Aki, vagy ami meg sem mozdul a zabálni való nyüzsgése ellenére sem? Ne haragudj öreg, de én itt leragadtam. Ha most a diákom lennél a Magyar Reklámcsinálók Nemzeti Magyarnemzeti Egyetemén, akkor most kirúgnálak a vizsgáról, mert tessék egyértelműen jelezni, ez itt vagy egy működő édesanya, vagy egy halott, és akkor a második esetben még lehet esélyed az egyedi reklámötletek kategóriában.

Például apának fura színe lesz, ha bekakilsz az autóban. Ezt is mondja a zabálni való. Ó hát milyen kép is élhet az apáról ezen zsenge gyermekkorban egy zabálni való zsenge gyermekben? Apa autót vezet. Apa ideges, ha az autójában rendellenes dolgok történnek. Apa mindennél jobban szereti az autóját. A gyerekeinél is jobban. Túlkombinálom? Hát ja. Szólj már rám legközelebb. Ugyanis itt ennek, meg az ágyalatti szörny szövegnek dramaturgiai szerepe van, mintegy felvezeti a lényegi mondandót, ami úgy fog ütni a két ócska sztereotípia után, mint az ágyúgolyó. Te vártál volna egy harmadik sztereotípiát, erre kapsz egy termék bevésést az agyadba. Szinte letaglóz! Minden előzetes figyelmeztetés nélkül!

Na ja, nem lehet minden sztereotípia mellé egy rendőrt állítani – mondta egy klasszikus valahol…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10