3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

ambi pur reklám

*************************

ambi pur légfrissítő – 20s +++ Értékelés: 3,6/10

Erről a termékről már elmélkedtünk egy helyütt, ráadásul teljesen hasonló megközelítéssel dolgoztak ott is a kedves alkotók, de hát a gondolatok csak úgy özönölnek a fejemből, miért ne özönölhetnének tovább még akkor is, ha egyszer már ezzel a termékkel kapcsolatban özönöltek. Özönölésben jó vagyok, különösen, ha mindenféle értelmetlenségekről kell előadást tartani. Tényleg tök jó volnék kreatívnak, sok, úgymond termékkísérleti elrendezést tudnék kitalálni, amitől tökre kifeküdne mindenki… tökre…

***************

***************

Úgy kezdődik, mint egy akciófilm, legalábbis ami a feliratokat illeti. Wojtek Jagielski újságíró és ambi pur kísérlet, Varsó. Nem is akciófilm, inkább olyan vírusos horroros, hogy minden itt kezdődött. Vagy olyan tudományos ismeretterjesztő a National Geographic gondozásában, a kísérlet nagyon veszélyes, a legkisebb bizonytalanság, tévedés, egy rossz mozdulat akár az alany életébe is kerülhet. Zolikám, nem maradhatnánk inkább a reklámfilmnél? Oké, oké, csak próbáltam bontogatni a szárnyaimat.

Szóval ezek meggyőzték Alicia asszonyt, hogy részt vegyen az ambi pur kísérletben. Valahogy meggyőzték. Van az a pénz. Megengedte hát nekik, hogy egy valagnyi büdös szemetet hordjanak rá a nappali subaszőnyegére. Jó, persze szemeteszsákokban, nem csak úgy odaöntötték, bár van az a pénz, amiért nálam akár oda is önthetnék. Ó már most is érzem, mondja Alicia asszony, vagyis amint behordták a lakásába a büdös szemetet, ő már érzi most is, hogy az büdös. Oké, érzékeltetni kell a kedves befogadóval, a szemét büdös. Majd a stáb egyik tagja, gondolom Wojtek Jagielski újságíró maga, közli az asszonysággal, hogy meghívták ide az egyik barátját. Az asszony hitetlenkedik, hogy ide? Úristen mondhatja magában, és kiáltanak fel a nézők is a tévék előtt, ide hívták meg, amikor tele van szeméttel a lakás?!

Mondd csak Zolikám, végül is hogyan vetted rá Alicia asszonyt, hogy engedje be a lakásába ezt a rakás szemetet? Most a pénzen túl.

Nem volt könnyű főnökasszony kérem, mert állandóan kérdezgetett.

Mit kérdezgetett?

Hát hogy jó, jó, de aztán mi lesz? Mondtam neki, az meglepetés. Majd megtudja. Lesz nagy meglepetés. Kicsit nyugtalankodott, mégiscsak beenged egy nagy rakás szemetet a subaszőnyegére, nem úgy van az, pontosan szeretné tudni, mi a fene fog történni, de én erős maradtam. Na így lett meglepi abból, hogy meghívtuk ide az egyik barátját is.

Na nem dramatizálom tovább, a trükk, mint azt láthatjuk, kiválóan bevált, mert szerencsére volt ott egy termék, szerencsére, véletlenül, hisz bárkivel előfordulhat, hogy hirtelen nagyobb mennyiségű szemét manifesztálódik a nappalijában. És lám, ott ül a meghívott barátnő a nappaliban bekötött szemmel, és az a benyomása, és ennek hangot is ad, miszerint kint van a természetben, csak a patak hiányzik. Persze mi tudjuk, hogy ő tudja, a barátnője nappalijában ül, csak nagyon csodálkozik, hogyan lehet ilyen jó természetes illat az ő barátnője nappalijában, mert nyilván ilyet ő még sohasem tapasztalt a barátnője nappalijában. Gondolom. Aztán leveszi a szemkötőt, és nagyon csodálkozik látván a szeméthalmot.

Most őszintén, mégis mi a fene zavar téged ebben a reklámban? Mit gúnyolódsz itt össze-vissza? Teljesen normális reklám, a hülyeség faktor jól beállítva, te picit elgondolkodsz, tényleg kipróbálnád, nem mintha büdös lenne a lakásod, de azért te néha büdös vagy, vagy büdöset csinálsz, és akkor ez a szer talán tényleg nem fokozza mintegy kiemelve a kellemetlen szag hatását, hanem, mint ahogy itt tudományosan igazolva vagyon, tényleg egyszerűen megszünteti a szagokat. Pontosabban behelyettesíti erdő, mező illatával. Te elgondolkodsz, hátha ez egyszer tényleg. Hisz az a jóasszony se érezte a büdöst. Annyira hitelesnek tűnt a dolog. Elvégre egy tudományos kísérletnek lehettünk szem és fültanúi. Mi a baj ezzel? Teljesen szabályos csodahazugság. Jó, lehet, ha kettőt közvetlenül az orrlikaidba fújsz, akkor tényleg nem érzel semmiféle szagot egy darabig, másrészről pedig vedd észre, neked permanens csodaigényed van, mindennap ezt akarod nézni, látni, érezni, hallani nagy töménységben reggel, este, mert napközben a hivatalban gürcölsz, ahol soha nem történik semmiféle csoda. Ráadásul mindegy neked milyen kiszerelésben kapod a csodamesét, mindenevő vagy. Szinte kikérnéd magadnak, ha pont a reklámokban nem kapnád meg a mindennapi betevő csodahazugságodat. Hát itt van neked b…meg…

Ajaj, nem dobtam be a lottót! Csak most ne történjen csoda…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 4/10