1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dove reklám

*************************

Dove tusfürdő – 25s +++ Értékelés: 4,2/10

Fókuszcsoportot nem csak elkészült reklámfilmek megtekintésére, a hatás tesztelésére, az esetleges javítandók felderítésére használhatunk, hanem értelemszerűen magának a terméknek a tesztelésére, illetve a tesztelés során történő ámulatba ejtődésük megörökítésére is, és ez utóbbi esetben máris készen van a reklámfilm. Na jó, ilyenkor azért nem lehet akárhogy nyomatni a dolgot ahogy esik úgy puffan módon, hanem szépen meg kell rendezni, storyboard-ot írni, elvégre mégsem dokumentum filmet csinálunk vagy mit…

***************

***************

Ez a márka mindenféle kozmetikai cuccot fémjelez, jelen esetben egy tusfürdőről volna szó. Az ötlet úgy szól, tegyünk ki a termék hatásának néhány gyanútlan önkéntest, majd dokumentáljuk a hatást, persze abban a biztos tudatban, hogy az lenyűgöző lesz. Ezt úgy is biztosíthatjuk a kellemetlen meglepetések elkerülése végett, hogy azt mondjuk a gyanútlan önkéntesnek, te nem vagy gyanútlan önkéntes, hanem te a hirdetésünkre jelentkeztél pénzért egy reklámfilmbe, és te most egy gyanútlan önkéntest fogsz játszani, akire ez a termék majd nagy hatással bír lenni. Ez a feladat. Értve vagyok?

Az indító mondat, és az indító felirat úgy hangzik, a Dove meghívott néhány nőt egy megszépítő átalakításra. Tehát a szerepük szerint mégsem gyanútlan önkéntesek, hanem olyan nők, akik örömmel elfogadták önkéntesen eme nagy kozmetikai cég meghívását, mert ki ne szeretne megszépítőleg átalakulni? Persze ilyen értelemben mégis gyanútlan önkéntesek, mert nem gyanakodtak semmire, tudták, itt ők most meg fognak szépülni. Gyanútlanságukat azonban hamarosan kihasználta az élet, ugyanis a ravasz szervezők egy apróságról nem szóltak. Ugye amikor ilyet hallunk, már előre sejtjük, nem is olyan apróság lesz az. Nem bizony. Ezt hívja az angol understatement-nek, amit talán aláállításnak lehetne magyarul megfogalmazni, szóval amikor dramaturgiailag úgy feszítjük elő a hatást annak így nagyobb energiát adva, hogy mintegy lekicsinyeljük a majdan történülendőket. Ezt a szót tökre aláhúzta nekem pirossal a word, de nem adom meg magam.

És akkor lássuk a döbbenetet. Az érkező hölgyek valami nagyon furcsa, nagyon szokatlan dolgot láttak meg a helyszínen. Tessék megkapaszkodni, ez nem volt más, mint egy zuhany. Hogy egy megszépítő átalakulás így kezdődjön? Hát hogy jön ez ide? Persze mondjuk egy manikűr, pedikűr, sminkhez nem kéne feltétlenül lezuhanyozni, de egy teljes megszépítő átalakuláshoz ezek szerint igen. Tényleg nagyon szokatlan.

És hogy mennyire finom érzékkel nyúltak az anyaghoz a kedves alkotók azt jelzi a szereplők gondos kiválasztása és a jelenetbe való színrelépésük időzítése. Először a kedves fekete hölgy jelenik meg, majd az ominózus zuhany, és ekkor halljuk a kérdést, miszerint vajon az itt látható tárgy zuhany-e? Bennem azonnal úgy dekódolódott az üzenet, a hölgy nyilván valamilyen nagyon elmaradott vidékéről érkezett a világnak, és most lát életében először zuhanyt, mint olyat. Megtippelte, mi lehet ez a tárgy, és nyert. Na jó, az öltözéke némileg ellentmond az elmaradott vidéki háttérnek, de nem üti ki, legalábbis belőlem, a már említett elsődleges hatást.

Na mindegy, jön utána a fehér hölgy, ő is csatalakozik a zuhanyon álmélkodók táborához, és aztán lezuhanyoznak, miután visszaigazolást kapnak a helyes megfejtésről. Pontosabban egy kis kiegészítéssel, miszerint ugyan ez egy zuhany, de a termékkel együtt. Értem én a tehetséges alkotók szándékát, persze hogy értem, ne tessék hülyének nézni, ugye itt csupán arról van szó, meglepte a kedves meghívottakat, hogy itt majd zuhanyozással kapcsolatban lesz valami jóság, és hát persze hogy nem magán a zuhanyon ámuldoztak el. Na ugye, tetszik látni, kenem, vágom a koncepciót. Aminthogy a tesztalanyok is jól összekenik magukat a termékkel, és láss csodát, már egyetlen zuhanyozás után puhább, és selymesebb lett a bőrük. Tényleg, nekem is úgy tűnik.

A fogalomkészlettel is minden rendben, jelen van az áttörést jelentő formula, és természetes, és hatékony. Bazsarózsa kivitelben is lehet kapni, tök jó. És azt észre tetszettek venni, hogy az utolsó képen kinyomnak nekünk oda egy kis anyagot a termékből? Egy függőleges sárga csíkként jelenik meg az egyik bazsarózsát metszve, ami aztán úgy szétterjed az asztalon. Érdekes képi ötlet, és most nem fogom részletezni mi mindenre asszociáltam a beteges fantáziámmal…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10